HomeIntroductie - Activiteiten - Franchising - Organisatie - Algemene Voorwaarden - Kwaliteit Contact


FRANCHISING

Franchising is een opkomende trend waarbij ketens van winkels en andere commerciŽle activiteiten in de markt gezet worden waarbij ondernemers gebruikmakend van de marketingformule van de franchiseketen een relatief eenvoudige entree kunnen maken als zelfstandig ondernemer.

" Je hebt goede ondernemers en je hebt slimme ondernemers. Een franchisenemer valt onder de categorie slimme ondernemers"

l   Het voordeel van franchising is dat een groot deel van de activiteiten die een individueel ondernemer zelf moet doen uit handen   wordt genomen door de centrale organisatie ( franchisegever ) . Dit betreft het marketingbeleid, ondersteuning bij de bedrijfsvoering, automatisering, vergunningen, administratie, opleidingen etc.

l   Verder maakt de ondernemer als franchisenemer gebruik van de schaalvoordelen van een centrale inkooporganisatie en gunstige service contracten met leveranciers.

l   Niet te verwaarlozen is het effect van het op grote schaal gezamenlijk organiseren van marketingactiviteiten en media uitingen.

l   Voor de centrale activiteiten betaalt de ondernemer de franchisegever een vergoeding die in een positieve verhouding staat tot de kosten en het effect dat de ondernemer zelfstandig zou kunnen realiseren.

 

Conclusie

Het aansluiten bij een  franchiseorganisatie heeft duidelijke voordelen met betrekking tot eigen inzet, financiŽn, inkoop en resultaat.

Een interim manager van Future Class Management heeft zeer veel ervaring met het opzetten en aansturen van grote franchiseorganisaties. Deze expertise is een van de voorbeelden waarbij kosten voor de inzet van een interim manager binnen zeer korte tijd terugverdiend kunnen worden.

l   Terug naar homepage